Twee op de drie strategieën mislukken omdat medewerkers niet geloven in de nieuwe strategie of omdat het fout gaat in de executie. Juist als er noodzaak is om te veranderen omdat de inkomsten jarenlang of plotseling dalen is het belangrijk je strategie succesvol door te voeren. Maar hoe doe je dat? Daar zijn verschillende methodieken voor die vaak gebaseerd zijn op de Management by Objectives methodiek die elke marketeer in zijn of haar opleiding heeft gehad. Een van die methodes is de Objectives en Key Results methodiek (OKR). Je krijgt met deze methode commitment van medewerkers en grip op de uitvoering. Hands on ga je doelstellingen en meetbare resultaten formuleren die tijdsgebonden zijn. Elk team heeft zijn eigen objectives en gedefinieerde resultaten die in lijn zijn met de strategie. Het lijkt simpel en eigenlijk is dat het ook. Hoe begin je hier nou mee? Allereerst door je in de problematiek van je bedrijf te verdiepen en een (nieuwe) strategie op te stellen, als deze er nog niet is. Aan de hand van deze strategie kun je vervolgens aan de slag met de OKR methodiek.
Als interim manager of consultant werk je tijdelijk aan een project. Maar wat is tijdelijk? Nou, mijn laatste project duurde maar liefst bijna 4 jaar! Als commercieel directeur en founder van Media Apps heb ik samen met app agency Pinch (bekend van o.a. De Telegraaf app) een media app voor lokale weekbladen ontwikkeld. Als non tech heb ik als product owner stand ups gevolgd, samen met projectmanagers sprints georganiseerd en hebben we ruim 40 apps live in de App Store en Play Store gepubliceerd.
In het begin wisten we hoe groot de markt was, wat de concurrentie te bieden had maar niet met welk tempo weekbladen zouden innoveren met een media app. Best een uitdaging dus.
En nu, na het live brengen van 40 apps is het moment gekomen dat Pinch zelf verder kan uitbouwen en is mijn inzet niet meer nodig. Ik heb mezelf dus overbodig gemaakt. Met veel plezier kijk terug op een hele mooie periode met best lastige momenten als het gaat om ontwikkeling vanuit technisch perspectief maar ik had dit voor geen goud willen missen! Iedereen van Pinch: bedankt!
En wat ga ik doen? Op zoek naar een nieuw project!
Op mijn nieuwe site kunnen jullie alles lezen over mijn dienstverlening waamee ik samen met jou ook jouw business kan ontwikkelen. Ik spreek graag een keer met je af!
M Business Projects - voorheen Salesexpertise
Andere naam, andere dienstverlening. Waarom ik gekozen heb voor een andere naam? Deze vraag kreeg ik uit mijn netwerk. Zij vonden Salesexpertise een passende naam bij wat ik deed, veel sales en management gerelateerde klussen. En in het woord 'deed' zat voor mij ook de reden van verandering. De vlag dekte de lading niet meer. In de praktijk brainstorm ik veel met ondernemers op breder vlak en maken we samen een strategie. Die ik dan vervolgens ook uitvoer met het team. Daarin ligt mijn kracht en zo heb ik samen met ondernemers kunnen bouwen aan mooie business projecten waar ik graag op voort wil borduren
Nieuwe website
Fleur Strike van http://lumonova.com heeft voor M Business Projects het design en styling van de site onder handen genomen. Het logo is ontworpen als een "M" met een bergvorm, wat perfect aansluit bij de symboliek van klimmen en uitdagingen in de zakelijke wereld. De berg staat voor groei, doorzettingsvermogen en het overwinnen van obstakels —kwaliteiten die essentieel zijn in een professionele omgeving. Het benadrukt het idee dat elke stap omhoog een nieuwe kans en uitdaging biedt, terwijl het tegelijkertijd de vastberadenheid en kracht vertegenwoordigt die nodig zijn om succes te bereiken. Dit maakt het logo een krachtige visuele representatie van ambitie en vooruitgang.
© Copyright. Alle rechten voorbehouden.
We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden
Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.