Twee op de drie strategieën mislukken omdat medewerkers niet geloven in de nieuwe strategie of omdat het fout gaat in de executie. Juist als er noodzaak is om te veranderen omdat de inkomsten jarenlang of plotseling dalen is het belangrijk je strategie succesvol door te voeren. Maar hoe doe je dat? Daar zijn verschillende methodieken voor die vaak gebaseerd zijn op de Management by Objectives methodiek die elke marketeer in zijn of haar opleiding heeft gehad. Een van die methodes is de Objectives en Key Results methodiek (OKR). Je krijgt met deze methode commitment van medewerkers en grip op de uitvoering. Hands on ga je doelstellingen en meetbare resultaten formuleren die tijdsgebonden zijn. Elk team heeft zijn eigen objectives en gedefinieerde resultaten die in lijn zijn met de strategie. Het lijkt simpel en eigenlijk is dat het ook. Hoe begin je hier nou mee? Allereerst door je in de problematiek van je bedrijf te verdiepen en een (nieuwe) strategie op te stellen, als deze er nog niet is. Aan de hand van deze strategie kun je vervolgens aan de slag met de OKR methodiek.
© Copyright. Alle rechten voorbehouden.
We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden
Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.